Windows 10 – upgrade sa Windows-a 8

Finalna verzija Windows-a 10 je sa nama već pet dana. Desetka je, prema zvaničnim Microsoft-ovim podacima, u prvih 24 sata instalirana na preko 14 miliona računara! Nezavisni izvori govore da je nakon tri dana Windows 10 instaliran na više od 67 miliona računara. Što se protoka tiče, Microsoft je zakupio neverovatnih 40 Tb/s, kako ne bi došao u sitaciju da korisnici ne mogu da skinu svoju kopiju Windows-a. Očekujem da u narednih nekoliko dana dobijemo ažurirane brojke.

Što se mene tiče, ja sam ipak malo sačekao. Sa desetkom se družim već mesecima, a i kao insajder sam dobio build 10240 deset dana pre ostalih, tako da zaista nije bilo potrebe žuriti. Odlučio sam da sačekam i instalirao desetku 31.7.2015.dva dana nakon zvanične promocije.

Odmah da razjasnimo – uradio sam upgrade. Svi znamo da clean install radi bez greške, ali kako se upgrade procedura ponaša? Ima li problema? Sudeći po komentarima na Internetu, problema ima. Međutim, kod mene je sve proteklo bez ikakvih problema. Naime, kako sva dokumentacija navodi da se za besplatan upgrade kvalifikuju legalni Windows 7 i Windows 8.1 sistemi, rešio sam da proverim šta se dešava ako imate Windows 8, bez kasnijh nadogradnji. Za tu svrhu sam na rezervni HDD instalirao Windows 8 Pro i aktivirao ga.

Kao što možete videti, konfiguracija je nekoliko godina stara i, dodao bih, sasvim prosečna. Core 2 Duo E6750 procesor, 3 GB RAM-a i HDD od 80 GB. I naravno, zarad eksperimenta, Windows 8 Pro, aktiviran. Moglo bi se reći da većina korisnika ima ovakve računare. Nisam instalirao nikakve zakrpe, drajver ili slične. Čak nisam ni pokrenuo Windows update. Poenta svega je bila videti da li je upgrade sa osmice moguć i kako radi.

00

 

Nakon toga, otišao sam na Download Windows 10 stranu i skinuo Media Creation Tool, 64-bitnu verziju. Po pokretanju, dostupne su nam dve opcije, Upgrade this PC now i Create installation media for another PC. Odabrao sam prvu.

01

 

02

 

A onda se desilo nešto interesantno – setup je prepoznao da su Windows 8 podešavanja postavljena na Serbian (Latin), te je i instalacija pokrenuta na tom jeziku.

03

 

Usledila je klasična EULA i to ne srpskom (ne, nisam je pročitao ni ovog puta)…

04

 

…da bih u narednom koraku dobio tri opcije. Primetićete da je prva opcija nedostupna jer će instalacija Windows-a biti nastavljena na srpskom jeziku. Hrabro sam odlučio da nastavim na srpskom i odabrao treću opciju…

05

06

07

 

…i nakon izvršenih provera, instalacija Windows-a 10 je bila spremna!

08

 

Čak je setup screen bio na srpskom. Na ovaj način će svi koraci instalacije biti jasni korisnicima koji ne znaju engleski ili neki drugi jezik.

WP_20150731_12_04_36_Pro

 

Pred kraj instalacije, sistem mi je ponudio da dodatno prilagodim sistem.

WP_20150731_12_06_41_Pro

WP_20150731_12_07_04_Pro

WP_20150731_12_08_06_Pro

WP_20150731_12_08_15_Pro

 

Nakon toga je (pretpostavljam) skinuo još neke zakrpe sa Interneta…

WP_20150731_12_09_20_Pro

WP_20150731_12_10_18_Pro

 

… a onda me upitao ko je vlasnik računara – moja organizacija ili ja.

WP_20150731_12_14_26_Pro

 

U sledećem koraku imate opciju da upišete vaš Live ID i tako se logujete na računar. Ukoliko nemate Live ID, možete ga napraviti. Tu proceduru sam prošao u jednom od prethodnih prikaza Windows-a 10 te, ukoliko vam treba uputsvo, pogledajte kako i to uraditi. Na ovom snimku ekrana se, na žalost, ne vidi opcija da se ulogujete koristeći lokalni nalog, ali još uvek postoji i možete je bez problema iskoristiti ukoliko ne želite cloud integraciju ili ukoliko je računar deo poslovne mreže i želite (morate) da ispratite korporativne polise.

WP_20150731_12_14_54_Pro

 

Radi lakšeg logovanja možete podesiti PIN kod…

WP_20150731_12_15_55_Pro

…što sam ja sa zadovoljstvom i uradio…

WP_20150731_12_16_37_Pro

 

… nakon čega me je dočekao Windows 10 desktop.

WP_20150731_12_21_58_Pro

 

Naravno, prva stvar koju sam proverio je da li je desetka aktivirana. Sve je prošlo bez problema, Windows je aktiviran, a moj Live ID je registrovan kao nosilac licence. Nije loše. 🙂

system i winver

 

Na ovoj skromnoj konfiguraciju, čitava procedura (uključujući instalaciju Windows-a 8, download instalacionih fajlova na linku od 10 Mbps i upgrade na Windows 10) je trajala tačno dva sata i dvadeset minuta.

Koliko vremena je trebalo vama? Jeste li primetili nešto što ja nisam? Je l’ bilo problema? Slobodno se javite i ostavite vaše utiske.

Do sledećeg čitanja, pozdravlja vas S. 🙂

 

2 thoughts on “Windows 10 – upgrade sa Windows-a 8

  1. I meni je na sličan način prošao upgrade sa srpskim jezikom. Da li znaš kako sada izvršiti postavke da Windows bude na engleskom?
    Pozdrav
    Slavoljub Simić

Leave a Reply

