Windows 10 start meni

Windows 10, dan peti…

U prethodna dva teksta sam pokrio proces instalacije sistema “od nule” i upgrade sa build-a 10074 na build 10130. Šta je sledeće? Pa… prva stvar koju čovek uradi kada se uloguje na Windows 10 je da klikne na Start dugme i proveri da li se Start meni stvarno vratio. 🙂 Kao što možete videti na screenshot-ovima, Start meni je zaista tu, ali malo drugačiji, više je kao hibrid verzije Starta iz Windows-a 7 i Windows-a 8.1… Start u build-u 10074 u gornjem desnom uglu ima dugme “Expand Start”, koje vam omogućava da brzo i jednostavno promenite mod funkcionisanja Start menija, iz klasičnog u full screen i obrnuto.

desktop11

 

desktop12

Ta opcija u build-u 10130 nije dostupna. Videćemo šta će biti u finalnoj. Iskreno se nadam da će je Microsoft vratiti, jer zaista nema smisla da ulazimo u podešavanja Start menija, da bi smo prešli u full-screen mod.

Start01

Još jedna od zamerki koje imam na novi Start meni  je i “skraćeni” spisak opcija koje kontekstni meni nudi. Na primer, aplikaciju iz Start menija možete pinovati na Taskbar ili u tajlove start menije, međutim, nema opcije “Send to… -> Desktop”. 😦

desktop18

Iste opcije ima i kontekstni meni pretrage:

desktop16

 

Klik na korisničko ime omogućava da promenite podešavanje naloga, zaključate računar ili se odjavite. Start03

Ovako izgleda Accounts panel:

Start05

 

Desni klik na Start otvara kontekstni meni koji vam daje iste one opcije koje ste imali u prethodnoj verziji Windows-a, što je dobro jer se pokazao kao izuzetno koristan: Start02

 

I na kraju, evo kako izgleda Personalization deo novog Settings panela, podsekcija “Start”: Start04

 

Do sledećeg čitanja, pozdravlja vas S 😉

Leave a Reply

