10 dana na Windows-u 10

Pre neki dan me je u inbox-u sačekao mejl od Microsoft-a. Kako sam, što zbog posla, što zbog ličnih interesovanja, pretplaćen na sve moguće Microsoft mailing liste, poseban rule i folder su bili neophodni. Zato sam i pomislio da je u pitanju još jedan u nizu mejlova koji reklamiraju ko-zna-šta ili najavljuju ko-zna-koga. Ili je možda ponovo neka anketa. Kad ono, međutim… 🙂 Mejl je zapravo poslala lokalna kancelarija Microsoft-a, a sadržaj me je prilično zaintrigirao.

Elem, u susret novom Windows 10 operativnom sistemu, lokalna Microsoft kancelarija je odabrala 10 ljudi iz različitih profesionalnih oblasti i predložila da tokom 10 dana koristimo Windows 10 Insider Preview kao glavni OS i kod kuće i na poslu i da utiske, bilo pozitivne, bilo negativne, prenosimo ljudima koji nas prate preko društvenih mreža.

Priznajem, u početku sam se premišljao, jer nisam bio nešto posebno oduševljen time da 10 dana koristim OS koji još nije završen. Pa opet, to me je vratilo u srednjoškolske dane i davnu 2001. godinu, kada sam, bez ikakvih problema, nekoliko meseci koristio Windows XP Beta verziju. Zato i rekoh sebi: “Pa šta i ako je nezavršena, biće interesantno koristiti “desetku”, malo istraživanja nikoga nije ubilo.” 🙂

I eto, pošto svojevoljno pristadoh da budem hrčak Tanje Tatomirović, red je bio i da se pripremim. 🙂 Tanja nam je, radi što boljeg korisničkog iskustva, obezbedila Asus Transformer T100 touch-enabled uređaje. Da bi čitavo testiranje bilo što realnije, tj. da bih video kako Windows 10 zapravo radi, odlučio sam se da Windows 10 build 10130 instaliram i na klasičan desktop računar, koji nema touch-screen. Ništa fensi, običan Core i3 sa 2 GB RAM-a. Na kraju, u želji da probam kako Windows 10 radi kada nema hardverskih ograničenja, instalirao sam build 10130 i na Lenovo Z710p, 17″ zver od laptopa, koja u sebi ima Core i7 procesor i 8 GB RAM-a.

Ako vas zanima kako Windows 10 zaista radi, pratite me tokom narednih 10 dana. Videćete novi browser Edge,  nove aplikacije, upoznaćete Cortana-u, nove security opcije… Sve postove ću, kao i ostali učesnici, objavljivati pod hashtagom #W101010, te stoga verujem da ćete nakon 10 dana biti spremni za 29. jul, kada izlazi finalna verzija Windows-a 10. Biće ovo interesantno putovanje, pratimo se! 😉

P.S.
Kao mali teaser, screenshot na kome vidimo da je Start meni, koji je bio izbačen iz prethodne dve verzije Windows-a, konačno vraćen. 🙂

teaser

3 thoughts on “10 dana na Windows-u 10

  1. Verujem da ima dosta onih koji žele da isprobaju Windows 10. Ono što mene zanima je mogućnost povratka na stari (prethodni OS). Da li postoji i kako radi Unisnstall sa Windowsa 10 na Windows 8.1?
    Pozdrav

    • @Miroslav Milekić:

      Iskren da budem, nisam probao varijantu upgrade-a Windows-a 8.1 na Windows 10, jer je desetka još uvek u “beta” fazi. Najbezbolnija je instalacija u okviru virtualne mašine ili u dual-boot konfiguraciji. Windows 10 još uvek nije gotov proizvod, te bih preporučio da sačekate 29. jul, kada će izaći finalna verzija.

      • Hvala za odgovor. Čekam 29. jul. Moje pitanje se odnosilo upravo na finalnu verziju i upgrade za koji sam se prijavio kod Microsofta. Ako iz bilo kog razloga budem želeo da se vratim na Windows 8.1 da li će to biti moguća?
        I još jedno pitanje, da li će biti moguće pomenuti upgrade instalirati kao drugi OS i na taj način “zaštititi” stari OS (8.1)?

Leave a Reply

